jourhem

Alla inlägg under juni 2009

Av Johan och Johanna - 21 juni 2009 18:41


Hyllan för träningskläder i min garderob har tydligen fallit herrn på läppen eftersom han har tillbringat hela dagen där:


Kan du stänga dörren nu och sluta blixtra mig i ögonen när jag vilar?


På måndag om en vecka kommer Randy att åka tillbaka till Kattstallet. Vi flänger runt på vår semester och Misha och Yxel bor några dagar här och några dagar där hos vänner och släktningar. De klarar det bra och har gjort det många gånger förr, medan vi inte vill utsätta stackars Randy för en sån behandling. Så förhoppningsvis så har han blivit så pass social hos oss nu att han klarar att visa upp det bland spekulanterna på Kattstallet, annars får han komma tillbaka och ta en vända med oss igen i höst. =)


Det ska bli jättesorgligt såklart att skiljas från fina underbara Randy som har gjort så många framsteg och verkligen visat vilken underbar liten jättestor katt han är. Men det ska också bli spännande att se om han kanske kan bli bokad till slut, det är han verkligen värd. Och på Kattstallet finns hans mamma och bror, och Randy tycker ju mycket om andra katter så vi hoppas att han får en rolig sommar tillsammans med alla fina underbara kissar på Kattstallet!

 

Av Johan och Johanna - 20 juni 2009 23:40


Vi fick över en hel del sill från midsommarfirandet igår, och vi var förstås tvungna att se om katterna gillar det lika mycket som vi gör! =) Jag la upp en bit vanlig inlagd sill på tre fat och ropade på dem. Alla kom med förväntansfulla blickar eftesom jag hade "godisgodis"-tonfallet. Men när jag satte ner faten åt dem blev de hemskt konfunderade allihop.


Är det här mat?


Misha och Randy sa nej tack på en gång medan Yxel gav det en chans, men även han gav snart upp. Det här med inlagd sill var inget vidare! Vad som däremot var nåt vidare - åtminstone enligt Randy - var en riktig högoddsare, nämligen dillen!


Det här var grejer det!


Sötnosen stoppade in halva huvudet i dillpåsen på jakt efter den godaste stjälken. =) Nu vägrar jag googla katter och dill för då står det väl att de får njursvikt och örsprång av det eller nåt.

 

Av Johan och Johanna - 19 juni 2009 09:01

Visst skulle han passa bra i blommor? =)

 

Av Johan och Johanna - 18 juni 2009 22:35


Imorse - kl 05.50 för att vara mer precis - vaknade jag av att alla katterna hade samlats runt mitt huvud för någon form av öråd. Åtminstone kändes det så, de stirrade samtliga på mig och spann och var inte ett dugg bråkiga mot varandra. Men jag kände mig minst sagt utstirrad och blev genast klarvaken. Jag ska försöka förklara:


 Ungefär såhär kändes det.


Misha gör sådana här psykningar när maten är slut, så jag masade mig upp för att kontrollera den saken. Men maten var tvärtom inte alls slut utan väldigt fortfarande kvar, så det var alltså inte det som hade samlat skaran vid min huvudkudde. Fast de var inte kvar såklart, Yxel och Randy hade följt med mig upp, överförtjusta över denna tidiga morgonaktivitet. Randy försökte ideligen stryka sig på olika sätt mot Yxel, som var lite grumpy på det området och inte alls ville ställa upp som strykemotsak utan vek undan hela tiden. Men så till slut kom Randy på det ultimata strykarsättet - han TUNNLADE helt enkelt Yxel, dvs gick under magen på honom och fick därmed en massa strykyta mot stackars Yxel som blev helt paff, något sådant har han nog aldrig varit med om förut! =)

 Vill vill vill!

 

Av Johan och Johanna - 17 juni 2009 22:51


Magövninen fortsätter


Just det, vi måste ju visa hur det har gått i förtroendeövningen magkli, som vi inledde för ett tag sedan. Randy har gjort stora framsteg där med, och även om han ännu inte riktig har förstått hur mysigt det blir om han bara slappnar av och vänder upp magen så blir det inga bitochspark-utfall längre. Däremot jagar han handen med kinden och undrar varför den är där nere och grejar när den kan vara uppe och klia hakan istället. =)

 

Av Johan och Johanna - 16 juni 2009 22:49


Dagens hushållssyssla: Hjälpa jourhusse hänga tvätt!


Ser bra ut härifrån.


I natt hade han tydligen på eget initiativ även hjälpt till att plocka ner gårdagens tvätt också... Så att det liksom redan ska vara klart när hans jourmänniskor vaknar. Omtänksamt. =)


I morse ville Randy duscha med mig. Inte bara sitta utanför duschdraperiet på säkert avstånd, utan verkligen vara med i skottlinjen. =) Roligast var när små rännilar av duschvattnet närmade sig honom, då studsade han runt och visste inte hur han skulle närma sig fenomenet. Men jag var noga med att försöka att inte träffa honom direkt med duschstrålen, nån måtta på roligheterna får det vara. =)

 

Av Johan och Johanna - 15 juni 2009 21:43


Finaste underbaraste lilla Randy har verkligen gått in för det här med att gosa. Det ska gosas morgon och kväll och helst en massa gånger däremellan också. =) Det är som om han tar igen alla dagar då han inte alls förstod poängen med kel. Tänk vilken underbar kattkompis någon lycklig människa kommer att få en dag...


Puss!


Å kram.


Är världens mysigaste ju!


Av Johan och Johanna - 14 juni 2009 13:28


Och DÄR kom bestraffningen för att jag så vidlyftigt skröt om hur snälla och fina kissarna sov hela natten igenom i sängen. Inatt var det nämligen stora projektet "Möblera om" som pågick från midnatt till ca 07.00 imorse. Jag och Misha fick till slut stänga dörren in till sovrummet för att över huvud taget få en blund i ögonen. Och i morse när jag kom upp hade mycket riktigt de flesta saker bytt plats med varandra, bland annat var tydligen inte Randy helt nöjd med sin avloppsinstallation sist eftersom han återigen hade lyft på golvbrunnslocket för några minor adjustments.


Tillhör det förgångna...


När jag sen skulle äta frukost i morse så blev jag nästan lite orolig att de hade gått samman alla tre och planerat något under natten. För rakt under mig satt Randy och Yxel och stirrade med illa dolt begär på min hand som höll i frukostsmörgåsen, och när jag vände mig till vänster möttes jag av Mishas glupska blick. Så satt de alla tre blixtstilla och iakttog varje tugga jag tog, och jag åt så försiktigt jag kunde utan att släppa dem med blicken - mycket noga med att inte göra några häftiga rörelser som eventuellt skulle kunna utlösa ett koordinerat fritagningsförsök av min frukost. =)


Vad tittar ni på?! Lugna och fina nu... 

 

Ovido - Quiz & Flashcards