jourhem

Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Det kom ett brev!

Av Johan och Johanna - 17 november 2009 22:10

Hej!


Vi bryter bloggtystnaden för en uppdatering på Randyfronten i form av ett alldeles underbart litet brev som kom till oss igår:



Hej exmatte/husse,

Här trivs jag alldeles utmärkt! Har gått ner lite i vikt av all viktväktarmat men husse och matte tycker att jag börjar se för tanig ut så snart blir det riktig mat igen. Jag älskar att kela och gosa och har upptäckt att det inte är någon idé att fräsa så det har jag lagt av med. Gör mig till och lägger mig på rygg också så dom kan klia mig på magen. Dom tycker det är så roligt om jag kommer och hälsar på dom när dom kommer hem på kvällarna så det är väl lika bra att göra sig till så det började jag med för några dagar sedan. Leker fortfarande med mina små möss på kvällarna och älskar att klättra på klätterpelaren. Idag fick jag dock en svår chock. Det kom några andra konstiga typer indrällandes. Snoosans husse och matte. Jag blev så himla rädd. Sprang och skrek och gömde mig. Fast egentligen spelade jag teater. Efter nån timme så kom jag fram och lät dom kela med mig. Ha ha vad dom såg snopna ut. Jag tror min husse och matte tycker att jag är världens bästa katt! Dom har inte vågat lyfta upp mig än - vilka fegisar - och inte rör dom klorna heller fast det är nog bara en tidsfråga. Jag har börjat leka lite med husses tår på nätterna men han drar undan dom rätt så fort. Mattes luktar inte lika gott så dom får vara ett tag. Har inte haft sönder något och sköter mina toabesök utan anmärkning. Fattas bara, jag är ju en smart katt.
 
Mjau från Randy
 
 
Fina herr Bängelbäbb Tresmak verkar ha funnit sig alldeles utmärkt tillrätta även efter det att Yxel sa hejdå och flyttade hem igen! Och vi är så otroligt glada över att höra att han släpper fram lilla gosmonstret som han har inombords. =) Heja heja Randy!
 
 
Trivs toppenbra!
 
 
Ingen bild

Ninnie

18 november 2009 23:29

Tittar in ibland för att se om det hänt nå´t och tur var väl det annars hade jag missat Randy-hälsningen. Roligt att det går bra för honom.

 
Ingen bild

Johanna

19 november 2009 20:15

Hej Ninnie, och kul att du tittade in! :) Ja vi är så glada för Randys skull, han toppentrivs verkligen i sitt nya hem och gör många och stora framsteg hela tiden!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan och Johanna - 3 januari 2010 00:44

Hej på er! I mellandagarna var jag och Johan och hälsade på Randy och hans familj! När vi kom så låg han under granen, men han sprang inte och gömde sig utan nosade skeptiskt men artigt på oss. Sen bestämde han sig för att avvika för att betrakt...

Av Johan och Johanna - 31 oktober 2009 18:40


Det har nu gått två dygn i nya hemmet, och Randy gör framsteg i rekordfart! Inte nog med att han vågade vara framme igår under stora delar av kvällen, han har även SOVIT i nya husses och mattes säng inatt! Med bara lite lite tågnag! ;) Och idag när f...

Av Johan och Johanna - 29 oktober 2009 22:04

  Vi kom hem från jobbet med varsin kattkorg. Yxel tog en blick på dem och pep och gömde sig under överkastet i sovrummet. Randy placerade sig i skoskåpet. Det var mycket tydliga signaler på att detta kommer inte att gå som en dans inte. Men förvån...

Av Johan och Johanna - 28 oktober 2009 21:26

  Imorgon åker lillbäbben. Det kommer att bli snyftigt, men också underbart! För jag vet att det hemmet han kommer till är det bästa tänkbara. Och självklart kommer vi att hälsa på Randan, hehe oss blir de inte av med så lätt. ;)   Klorna är fo...

Av Johan och Johanna - 27 oktober 2009 21:03


  I morse rök Yxel och Randy ihop. Eller rättare sagt, Yxel fick spö av Randy. Massa spö, så han sa till jättemycket att det fick räcka nu. Johan hörde honom och kom till undsättning varpå Yxel såg sitt tillfälle och pep iväg. Och Randy skulle såkl...

Ovido - Quiz & Flashcards