jourhem

Alla inlägg den 6 april 2009

Av Johan och Johanna - 6 april 2009 22:05


Imorse, ca kl 05.00 väcktes vi av ett avgrundsmorr från fotändan. Vilket ju betyder att Misha tycker att Randy är för nära. Vilket i sin tur inte borde vara ett problem eftersom Randy är instängd i sitt rum och vi och Misha sover i vårt rum. Men någonstans i mitt yrvakna medvetande insåg jag att problemet trots allt hade uppstått, annars skulle Misha inte morra i fotändan.


Mycket riktigt. Randy hade bänt gallret till sitt rum åt sidan och tagit sig ut. Antagligen ville han sova med Yxel som låg på min mage. Därav den prekära situation som hade uppstått i den arla gryningstimman.


Jag hoppas verkligen att grannarna tvärsöver inte var morgonpigga och satte kaffet i vrångstrupen när två sömndruckna, förvirrade, inte helt påklädda människor utrustade med varsin tofspinne vacklande rusade runt i lägenheten och krockade med varandra så katter yrde åt höger och vänster...


Ville inte sova själv


Till slut var dock Randy tillbaka inom lås och bom, och i morse hade han visat sin inställning till det hela genom att strimla samtliga tidningar som ligger under hans sandlådor till atomer. Någon som behöver en dokumentförstörare?


Idag har han dock varit ute en lång stund, och jobbat på att vinna Mishas gunst. Men hon är en hård nöt, den damen... =)


Älska mig.

 

Ovido - Quiz & Flashcards