jourhem

Alla inlägg den 21 juli 2009

Av Johan och Johanna - 21 juli 2009 00:02

Det verkar som om det är måndagar som har blivit besöksdagar för mig och Randy. =) Idag när jag kom fick jag inget fräs alls utan det gick kanonbra att börja klappa direkt med tofspinne. Med händer var det emellertid svårare - Randy var väldigt viftig och han har som sagt var enormt långa och sylvassa klor, och i kombination med hans minst sagt kraftfulla handslag innebar det en hel del revor på händerna.


Här hemma hos oss gick det jättebra att klappa Randy, men nu har han alltså blivit lite mer restriktiv på det området. Så nu vänder jag mig främst till spekulanter på Randy:


Sträck inte fram handen i en "nosa här"-gest. Det kommer att göra ont. Ta istället tofspinnen och klappa honom kring huvudet, det gillar han. Till skillnad från många andra katter är han inte alls lika rädd om sin bakdel, så där brukar det gå bra att klappa medan huvudet är "upptaget" med tofspinne. Fortsätt sen att jobba med "bakdelshanden" uppåt närmare och närmare huvudet, var uppmärksam på om han börjar intressera sig för bakdelshanden, ta i så fall bort den och börja om. Till slut går det att ersätta tofspinne med bakdelshanden som nu har blivit framdelshand.


Randy gillar klappar och kli jättemycket, men det är som om han hela tiden måste försäkra sig om att man inte har onda avsikter eller något. Detta vet jag av erfarenhet kommer att släppa när han känner sig tryggare.


Jättfin är han i alla fall! =)


Tittar på en galen fluga utanför fönstret.

 

Ovido - Quiz & Flashcards